Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Håbo kommun logo

Här lever och arbetar vi i en attraktiv miljö med Mälarens vatten och naturen nära inpå oss.

2015-12-17
Rubrik
Ingress
Läs mer här
phone
Information
0171-525 00
Pil ner

Kontakta Håbo

Kontakta Håbo kommun

Kontaktuppgifter

Telefon: 0171-525 00

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

Låga grundvattennivåer – Gör så här om din brunn har sinat!

Har din brunn sinat? Är du i akut behov av dricksvatten? Läs vad du kan och bör göra nedan!

Kortsiktiga lösningar:

  • Fyll på vattendunkar hos grannar om de har vatten.

  • Fyll på vattendunkar från något av kommunens tappställen. Ring för information om var närmaste tappställe finns;
    Under kontorstid, ring kontaktcenter på telefon 0171-525 00.
    På kvällar och helger, ring SOSAB på telefon 018-142114.

  • Fyll vattnet i väl rengjorda flaskor eller behållare. Förvara vattnet på en så mörk och sval plats som möjligt. På så sätt håller sig dricksvattnet fräscht under minst en vecka.

  • Köp vatten från någon livsmedelsbutik.

  • Det finns företag som kan fylla på brunnar med nytt vatten, försäkra er då om att det är livsmedelsklassat vatten som levereras.
    Det finns också en viss risk att det blir grumligt vatten eftersom vatten i brunnen egentligen ska rinna till genom marken/sprickor i berget och inte komma uppifrån. Det finns även en risk att vattnet läcker ut ur brunnen igen.

  • Exempel på företag som levererar dricksvatten är; Relita telefon 0771-103 500, Cija Tank telefon 08-55 66 1730, MiljöVision telefon 08-570 300 14. Om du vill komplettera denna information med någon ytterligare dricksvattenleverantör, hör gärna av dig till oss.

Långsiktiga lösningar:

Här hittar du mer information om långsiktiga lösningar.

Sidansvarig: kommun@habo.se

2017-07-27

Bygga, bo och miljö

Klicka för support
Stäng supportfönster