Håbo kommun logo
Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Håbo kommun logo

Här lever och arbetar vi i en attraktiv miljö med Mälarens vatten och naturen nära inpå oss.

2015-12-17
Rubrik
Ingress
Läs mer här
phone
Information
0171-525 00
Pil ner

Kontakta Håbo

Kontakta Håbo kommun

Kontaktuppgifter

Telefon: 0171-525 00

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

Konsumentvägledning

Hos Håbo kommuns konsumentvägledare kan du få råd.

Det är gratis för alla Håbo bor att anlita konsumentvägledningen. Näringsidkare i kommunen är också välkomna att höra av sig om det gäller ett ärende där en konsument är inblandad. Båda parter är välkomna att kontakta Cecilia Collin, som arbetar som konsumentvägledare på uppdrag av Håbo kommun. Du når henne på telefontiderna eller via e-post.

Telefon: 0171-527 71

Telefontider: Tisdagar kl. 16.00 - 17.30. Fredagar kl. 08.00 - 09.30

E-post: konsumentvagledning@habo.se - Skriv i ämnesraden

Ta reda på så mycket som möjligt

Ta gärna reda på så mycket som möjligt före du köper en vara eller en tjänst. Speciellt om det handlar om en dyr vara eller något du köper sällan. Till exempel om du ska köpa en bil eller anlita en hantverkare. Konsumentvägledningen kan ge dig råd om vad som kan vara bra att tänka på eller kolla upp före du köper något, anlitar en hantverkare eller lämna din bil på verkstad.

Är du missnöjd kan du reklamera

Att göra en reklamation betyder att du kontaktar säljaren och berättar varför du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Enligt Konsumentköplagens regler så har du tre års reklamationsrätt för ursprungliga fel i en vara, till exempel en bil eller en mobiltelefon.

Anlitar du en hantverkare som gör något på ditt hus har du istället tio år på dig att reklamera fel i tjänsten enligt Konsumenttjänstlagen.

Reklamera gärna skriftligt och spara en kopia på din reklamation. Då kan du bevisa att du har reklamerat.

Kontakta konsumentvägledningen så kan vi berätta mer om reklamationer och vilka rättigheter och skyldigheter lagen tar upp.

Konsumentvägledningen kan även ge råd om vart man kan vända dig om en tvist inte löser sig, till exempel för att göra en anmälan.

Har du frågor?

Har jag rätt att ångra ett köp? Jag har fått en faktura fast jag inte beställt något, vad gör jag? Måste ett avtal vara skriftligt?

Vi svarar på dina frågor. Välkommen att kontakta konsumentvägledningen i Håbo.

Sidansvarig:

2017-08-01

Omsorg och hjälp

Klicka för support
Stäng supportfönster