Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
 Lyssna

Förstärkt elnät 2021

Under 2021 ökar E.ON leveranssäkerheten genom att förstärka elnätet. För att öka leveranssäkerheten vädersäkrar E.ON elledningarna, byter ut bristfälliga anläggningsdelar och anlägger nya ledningar.

Orsakerna till strömavbrotten kan till exempel bero på hårt väder, träd som fallit på ledning och tekniska fel i stationer. E.ON genomför extra besiktningar av ledningar för att säkerställa status och kunna sätta in rätt åtgärder för att förhindra återkommande strömavbrott. Det finns en nätplan för att säkerställa leveranssäkerheten i Håbo.

Du kan se status för felavhjälpningen på E.ONs webbplats. På Mitt E.ON lägger du in ditt mobilnummer så att du kan få information om eventuella avbrott via sms.
Mitt E.ON Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E.ON om information kring strömavbrott Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vädersäkring av 10 km lång elledning på
Skoklosterhalvön

För att öka leveranssäkerheten vädersäkras elledningarna genom att antingen grävas ner i marken där det är möjligt eller genom att luftledningar isoleras för att bättre stå emot träd som faller på eller berör ledningar.

Genomsyn av överföringsledningarna
mellan stationerna Bålsta, Gran och Söderskogen

Ett annat sätt att öka leveranssäkerheten görs genom att byta ut bristfälliga anläggningsdelar. Även här isoleras luftledningar vid behov.

Nya ledningar mellan stationerna Bålsta och
Björnängen samt till Dagab

För att nå en kapacitetshöjning anläggs två nya separata sträckningar med markkabel (preliminär sträckning).

Om du har några frågor eller funderingar, kontakta E.ONs kundsupport.

E.ONs kundservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Tel: 010-2283247

Sidansvarig:

Klicka för support
Stäng supportfönster