Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
 Lyssna

Publiceringsdatum:

Så vet du om det är VA-avdelningen som kontaktar dig

En Bålstabo har hört av sig till kommunen efter att denne fått ett telefonsamtal från någon som ville komma och spola rören hemma hos henne. Vi vill informera om att det inte är kommunens VA-avdelning som hört av sig.

Det här gäller när VA-avdelningen gör hembesök

Om VA-avdelningen ska besöka en abonnent meddelar de i förväg att de ska komma och vilken tid. Oftast skickar de ett brev (med kommunens logotyp), men i vissa fall kan de ringa. Oftast handlar det om inbokade byten av vattenmätare.

I akuta fall kan det hända att VA-avdelningen kommer på besök utan att ha hört av sig i förväg. Men då är det ofta du själv som abonnent som har hört av dig och meddelat exempelvis en läcka eller liknande.

VA-avdelningen kan också komma på besök utan att en tid har bokats in om det inte har gått att få kontakt med dig som abonnent, trots att flera brev har skickats.

VA-avdelningens personal legitimerar sig alltid vid kundbesök så att du kan vara säker på att de kommer från kommunen.

Kontakta kommunen om du är osäker

Kontakta VA-avdelningen om du är osäker kring ett telefonsamtal eller besök. Du når dem via kommunens kontaktcenter på telefonnummer 0171-525 00.

Sidansvarig: Samhällsbyggnadsförvaltningen

 

Klicka för support
Stäng supportfönster