Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
 Lyssna

Vad händer med din synpunkt?

Här kan du läsa mer om vad som händer när du lämnat in en synpunkt till kommunen. Kom ihåg att om du vill få återkoppling från kommunen är det viktigt att du lämnar dina kontaktuppgifter.

När du har skickat in en synpunkt till Håbo kommun lämnas den vidare till den som är ansvarig för verksamheten som din synpunkt gäller. Det är den verksamheten som är ansvarig för att hantera och, om möjligt, åtgärda dina synpunkter. Om du har lämnat dina kontaktuppgifter ska verksamheten också återkoppla till dig så snart som möjligt.

Alla inlämnade synpunkter diarieförs (registreras i kommunens ärendehanteringssystem) i kommunens synpunktsdiarium. Det görs för att de lättare ska kunna följas upp. Synpunkterna rapporteras också till ansvariga nämnder och kommunstyrelsen två gånger per år. Det görs för att politikerna ska kunna veta hur medborgarna upplever kommunens tjänster. Inga personuppgifter finns med när synpunkterna rapporteras.

Nedan ser du en processbild för en synpunkt. Klicka på bilden för att göra den större.

Sidansvarig: Anna Gabrielsson

Klicka för support
Stäng supportfönster