Enkät om grundläggande betaltjänster

Nu kan du vara med och svara på en enkät från Länsstyrelsen om grundläggande betaltjänster. Grundläggande betaltjänster handlar om att alla personer oavsett var i landet du bor ska kunna ta ut kontanter och betala räkningar samt att företag och föreningar ska kunna sätta in sina dagskassor på bankkonton.

För att samla in information om hur bland annat tillgången till och användningen av kontanter har förändrats över tid så har länsstyrelsen nu tagit fram två olika enkäter, en riktad till privatpersoner och en för dig som representerar ett företag eller en förening. Svaren i enkäten är anonyma och används som underlag i länsstyrelsens bevakning.

Här hittar du enkäterna om grundläggande betaltjänster Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.