Medborgarskapsceremoni för nya medborgare

Kvinna står på scen och håller tal.

Under torsdagen hölls en medborgarskapsceremoni på Fridegårdsgymnasiet för nya svenska medborgare i Håbo kommun.

Det var en stämningsfull ceremoni med bland annat sång och musik när de nya medborgarna välkomnades. Oppositionsrådet Agneta Hägglund (S) höll tal och pratade om att medborgarskapet stärker samhörigheten med Sverige och tillsammans formar vi framtiden i Håbo.

Håbo ska vara en plats där människor möts med trygghet, respekt och omtanke. Det fria, trygga och livskraftiga Håbo bygger vi tillsammans och du är en självklar del i det, sa Agneta Hägglund till de nya medborgarna.

En medborgarskapsceremoni riktar sig till alla nya medborgare i Sverige. Kommuner ordnar ceremonier för att fira nya svenska medborgare och deras medborgarskap.