Landshövdingen och länsråd på besök i Håbo kommun

Gruppbild

Foto från vänster: Teresa Zetterblad, Catherine Öhrqvist, Göran Enander, Cecilia Magnusson, Helene Zeland Bodin

Under torsdagen togs landshövding Göran Enander och länsrådet Cecilia Magnusson emot av kommunstyrelsens ordförande (KSO) Catherine Öhrqvist, vice KSO Helene Zeland Bodin och kommundirektören Teresa Zetterblad.

Under mötet lyftes samarbetet mellan länet och Håbo kommun och hur vi kan arbeta vidare för en fortsatt positiv utveckling.

Jag är väldigt glad över länsstyrelsens besök idag och ser framemot det fortsatta goda samarbetet i framtiden, säger kommundirektören Teresa Zetterblad.

Tidigare under våren 2022 besökte landshövdingen Göran Enander bland annat det mycket populära besöksmålet Hjälstaviken, som Länsstyrelsen i Uppsala län ansvarar för. Hjälstaviken bidrar till besöksnäringen i Håbo och är en av Sveriges finaste fågelsjöar som delas med Enköpings kommun och Håbo kommun.