Företagarna fortsatt nöjda med Håbo kommuns service - ökar tre enheter

Foto: Mostphotos.com

Håbo kommun fortsätter att klättra i rankingen som mäter den service vi ger företagare inom myndighetsutövning. I den senaste mätningen får Håbo kommun ett nöjd kund-index (NKI) på 76. Det är en höjning med tre enheter, från 73 till 76 från förra året och Håbo hamnar på 84:e plats bland de 196 deltagande kommunerna. Det visar att företagarna upplever hög service.

Betygsskala i färger

Servicemätningen ger oss höga betyg

Mätningen för 2022 är klar och resultatet visar att vi fortsätter på rätt väg när det gäller den service vi ger företagare inom myndighetsutövning för bland annat brandskydd, livsmedelskontroll och bygglov. Håbo kommun har höjt sig tre enheter, från 73 till 76 och ligger nu över genomsnittet som är 75 för de deltagande kommunerna. I den betygsskala som används är ett NKI på 76 ett ”högt betyg”.

Företagarnas betygsskala

Stockholms stads näringslivsbolag Stockholms Business Alliance, SBA, är ett nätverk där Håbo kommun ingår tillsammans med 53 andra kommuner. Genom nätverket jämför vi oss i företagarnas uppfattning om kommunernas myndighetsärenden. I den rankingen hamnar vi på plats 28.

Det är jättebra att vi har höjt oss tre enheter och vi ska fortsätta arbeta för att ytterligare förbättra oss. Rapporterna blir avstamp i vårt fortsatta arbete för att ge våra företagare så bra service som möjligt inom all myndighetsutövning, säger kommundirektör Teresa Zetterblad.