Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Lyssna på sidan Lyssna

Publiceringsdatum:

Tjänsten kvalitetsstrateg inrättas i Håbo kommun

För att stärka upp kommunens övergripande kvalitetsarbete inrättas tjänsten kvalitetsstrateg från den 1 februari 2025.

Under 2024 växte ett behov fram att förstärka kommunens kvalitetsarbete på en övergripande nivå och ett behov av att hålla ihop de olika nämndernas kvalitetsarbete som en helhet. Det är en viktig del för utvecklingen av den kvalitet som våra invånare, brukare och elever upplever i sin vardag.

Kvalitetsstrategtjänst inrättas

Utifrån behovet beslutades därför att inrätta den nya tjänsten kommunövergripande kvalitetsstrateg inom kommunledningsförvaltningen, och medel avsattes i budget 2025.

Kvalitetsstrategen kommer att samordna och leda kvalitets- och utvecklingsarbetet inom hela organisationen. Arbetet kan exempelvis handla om att utveckla och implementera systematiska och enhetliga arbetssätt för att säkerställa högre kvalitet och ökad effektivitet. Kvalitetsstrategen kan genomföra regelbundna kvalitetsgranskningar och utvärderingar, identifiera förbättringsområden och initiera åtgärder och kommer även kunna bidra till att utveckla kommunens kompetens inom kvalitetsfrågor.

Vi ser fram emot att fortsätta göra skillnad för dem vi är till för, och ta kliv i arbetet med utvecklingen av Håbo kommun i och med att investera i den här rollen.

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen

 

Klicka för support
Stäng supportfönster