Kommunstyrelsens ordförande i Håbo Liselotte Grahn Elg (M), lämnar kommunpolitiken

Det var under måndagskvällen som Håbomoderaterna via ett pressmeddelande meddelade att Liselotte Grahn Elg lämnar kommunpolitiken.

Beslutet att lämna kommunpolitiken har vuxit fram. Nu är det ett år kvar till nästa val och jag vill ge min efterträdare möjlighet att komma in i sin nya roll och sätta sin prägel, säger hon.

Liselotte har varit kommunstyrelsens ordförande sedan 2017. Både Liselottes avslut i kommunpolitiken och hennes efterträdare kommer att behandlas under kommunfullmäktige den 27 september.

Nu påbörjas en intern process där den moderata fullmäktigegruppen i Håbo kommun ska välja en ny gruppledare.

"Det är inte helt klart vad jag ska göra framöver, men jag har lite olika tankar framåt. Jag älskar ju att jobba, så jag ska bara hitta rätt utmaning" avslutar Liselotte Grahn Elg.

Sidansvarig: