Tyck till i SCB:s årliga medborgarundersökning

Är du en av dem som har fått SCB:s årliga medborgarundersökning i brevlådan? Passa på att delta och tyck till. Sista svarsdag med post är 29 oktober. Om du hellre vill svara på SCB:s webbplats är sista svarsdag 3 november.

SCB skickar enkäten ut till ett urval av kommunens invånare i åldrarna 18-84 år.

Det här kan du tycka till om i enkäten

Om du har blivit utvald att få delta undersökningen kan du betygsätta Håbo som en plats att leva och bo på, våra kommunala verksamheter och vilket inflytande du som medborgare har i din kommun. Alla svar är helt anonyma.

Svara via pappersenkäten eller på SCB:s webbplats

Som urvalsperson kan du välja mellan att besvara undersökningen antingen på pappersenkäten du fått hemskickad eller via webben. Inloggningsuppgifter till webbenkäten finns i informationsbrevet som skickas ut den 23-29 augusti.

Svara på flera språk

Webbenkäten går att besvara på svenska och engelska. Pappersenkäten finns också på arabiska. Vill du beställa enkäten på arabiska finns information om hur du gör för beställa den i informationsbrevet från SCB.

Sista svarsdag

Du som vill skicka in dina svar med post måste skicka in senast onsdag den 29 oktober för att den ska nå fram i tid. Om du hellre vill svara på SCB:s webbplats är sista svarsdag måndagen den 4 november klockan 12.00.

Vill du veta mer eller har du frågor kring undersökningen?

Vill du veta mer eller har frågor om undersökningen är du varmt välkommen att kontakta SCB via deras webbplats.

Mer information om medborgarundersökningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidansvarig: