Håbo festdag presenterar Smith & Thell

Missa inte Smith & Thell som kommer till Håbo festdag den 17 augusti! Helsingborgsduon som är aktuell med bland annat Forgive me friend.

För 10 år sedan bestämde sig Mary Jane Smith och Victor Thell att följa drömmen och satsa på musiken. 2017 kom debutalbumet Soulprint och sedan dess har det bara gått framåt. De har bland annat turnerat med Darin och när de inte framför sina egna låtar så skriver de musik till andra, så som Molly Sandén, Darin, Danny och Alan Walker.

Med inspiration från artister som Björk, Alanis Morisette, Bon Iver och Mumford & Sons har Smith & Thell hittat ett unikt country-influerat popsound. Till sin repertoar kan de räkna in hits så som Toast, Statue, Hippie Van och Forgive me friend som nått förstaplatsen på Radiolistan i Sverige.

Smith & Thell uppträder klockan 14.00 på stora scen.

Kontakt:
Tomas Wickgren, 070-742 85 00