Louisiana Avenue till Håbo festdag tillsammans med Kaliffa

Glädjeorkestern Louisiana Avenue kommer med festivalstämning och karnevalsyra till Håbo festdag den 17 augusti. Med sig har de Hoffmaestro-medlemmen Kaliffa.

Louisiana Avenue är bandet som tagit New Orleans till Sverige och det med storm. Åttamanna bandet med frontmannen Pär Stenhammar levererar Mardi Gras stämning vart de än kommer och har blivit utnämnd till Sveriges bästa liveband av musikmagasinet LIRAs recensent.

I januari i år släppte bandet sitt debutalbum 2107 Delachaise och har spelat för fullsatta hus på olika scener i landet.

Nu kommer de alltså till Håbo festdag och med sig som gäst har de en av Sveriges just nu mest aktuella hiphop- och reggaeartister Kaliffa. Kaliffa som är en av medlemmarna i Hoffmaestro påbörjade sin solokarriär 2014 och har sedan dess släppt stora hits som Helt seriöst, Tippa på tå och Spontanitet.

Louisiana Avenue uppträder tillsmans med Kaliffa klockan 15.30 på Håbo festdags stora scen.

Kontakt: Tomas Wickgren, 070-742 85 00