Håbo kommun bjuder in till dialog om Slottsgården

Vi tar föräldrarnas och barnens oro kring Slottsgården på största allvar och bjuder därför in till en träff i Skokloster i morgon torsdag, säger Jytte Rüdiger, chef för kultur- och fritidsförvaltningen i Håbo kommun.

Det är med anledning av de senaste dagarnas oro och turbulens kring Slottsgården, fritidsgården i Skokloster, som kommunen nu bjuder in till möte. Det har varit en livlig diskussion främst i sociala medier om förändringar i organisationen och hur man kommer att arbeta i Slottsgården framöver. Många är oroliga för försämringar och personalomsättning.

Slottsgården kommer att fortsätta som fritidsgård som tidigare och den organisationsförändring som vi har gjort handlar om att säkerställa arbetsmiljö, säkerhet och bemanning för båda våra fritidsgårdar i kommunen. Vi har även erbjudit nuvarande verksamhetsledare och samtliga timanställda för Slottsgården tjänster i den nya organisationen, säger Jytte Rüdiger.

Nu bjuder alltså kommunen in till dialog i Skokloster för att reda ut missförstånd och svara på frågor.

Tid: Torsdagen den 19 december 2019 kl 18.00 – 19.00

Plats: Fritidsgården Slottsgården, Slottsskogsleden 25, Skokloster.

För mer information kontakta:
Karin Sedrakyan, administrativ chef, kultur- och fritidsförvaltningen, Håbo kommun. E-post: karin.sedrakyan@habo.se, telefon: 0171-525 50.