Öppet hus hos särskild utbildning för vuxna

Är du nyfiken på vad särskild utbildning för vuxna har att erbjuda? Välkommen på besök den 26 februari, klockan 13.00–15.00 i våra utbildningslokaler på Sjövägen 16 i Bålsta.

Den här eftermiddagen får du träffa personal och studerande, lära dig mer om våra kurser, ställa frågor och se vad vi gör i skolan. Vår studie- och yrkesvägledare kommer också att hjälpa intresserade att söka.

Nyhet! Vi breddar utbudet
Särskild utbildning för vuxna breddar utbudet och satsar särskilt på nya utbildningspaket för att öka möjligheter till arbete och sysselsättning. På öppet hus berättar vi mer om våra utbildningspaket.

Vad är särskild utbildning för vuxna?
Särskild utbildning för vuxna är utbildning för vuxna med intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada. Särskild utbildning för vuxna motsvarar särskolan på grund- och gymnasienivå.

Magnus Westerlund som är biträdande rektor för Håbo vuxenutbildning säger:
– Vi hoppas att öppet hus kommer att ge besökare insikt i vår verksamhet och att vi får fler som söker till särskild utbildning för vuxna i Håbo. Vi breddar och förbättrar nu utbudet för att fler ska kunna växa och få bättre möjlighet att delta i samhälls- och arbetsliv.

Öppet hus hos särskild utbildning för vuxna
Datum och tid: 26 februari klockan 13.00–15.00
Adress: Sjövägen 16 i Bålsta

Media hälsas hjärtligt välkomna.
Meddela gärna Magnus Westerlund på förhand om du önskar att komma.

Har du frågor eller vill veta mer?
Då är du välkommen att kontakta:
Magnus Westerlund, biträdande rektor för Håbo vuxenutbildning
Telefon 0171-46 84 08