Samtal om konspirationsteorier med författaren Kent Werne

Journalisten och författaren Kent Werne besöker Håbo bibliotek för ett samtal om konspirationsteorier. Den 11 november vägleder han oss genom konspirationstänkandets värld utifrån sin uppmärksammade bok Allt är konspiration – en resa genom underlandet.

Konspirationsteorierna sprider sig som en löpeld, inte minst på nätet och i sociala medier. Hur uppstår och sprids teorierna? Vilka tror på dem och varför? Varför är de så vanliga just nu?

Vi ser fram emot ett spännande samtal med Kent Werne om ett mycket aktuellt ämne. Jag tror att det både kommer vara intressant och underhållande. Så kom hit och låt Kent Werne guida dig genom konspirationernas mörka underland, säger Sofia Wirström, bibliotekarie på Håbo bibliotek.

När? Onsdag 11/11 klockan 18.30
Var? Café Fridegård

Mer om Kent Werne

• Kent Werne är journalist och författare med intresse för välfärdsfrågor, ekonomi, politik, sociala medier och konspirationsteorier.
  • Kent Werne har flera avslöjande artiklar och reportageböcker bakom sig, och har bland annat skrivit böckerna Du sköna nya hem (2010) och Amerikansk höst (2012).

Sofia Wirström, bibliotekarie
Telefon: 0171-526 04