Två nationaldagsfiranden i Håbo

I år står Håbo kommun bakom två nationaldagsfiranden – ett i Skokloster och ett på Lilla Hagalund i Bålsta.

Vi är glada att kunna erbjuda medborgarna nationaldagsfirande både i Skokloster och Bålsta. Det är glädjande att äntligen få fira i Skokloster igen, som innan pandemin, och att vi i år även har ett mindre firande i Bålsta för att fler ska kunna vara med. Arrangemanget på Lilla Haglund har vi föreningen Lilla Hagalunds vänner att tacka för. Det kommer bli en dag med mycket roligt för alla åldrar, säger Sara Hallström, kulturansvarig

På Lilla Hagalund blir det musik med Håbo spelmän, nationaldagstal och en trollkarl som trollar. Det blir även kaffeservering, korvförsäljning, naturstig för barn och öppet hus med visning av konstnären Erik Hermanssons tavlor.

Även i Skokloster blir det aktiviteter för hela familjen. Bland annat tipspromenad, musik med Plan B, barnteater, hinderbana för käpphästar, konstutställning med Roger Fällman och fiskdamm. Det finns också marknadsstånd, matvagnar och ett minitivoli på plats.

Se hela programmet på habo.se/nationaldagen

Mer information:
Sara Hallström, kulturansvarig