Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
Lyssna på sidan Lyssna

Publiceringsdatum:

Håbo kommun välkomnar Tobias Åsell som ny kommundirektör

Håbo kommun har utsett Tobias Åsell till ny kommundirektör. Han kommer senast från en tjänst som kommundirektör i Avesta kommun, och har lång och gedigen erfarenhet av arbete i flera kommuner, bland annat som direktör för vård- och omsorgsförvaltningen i Västerås kommun. Han tillträder tjänsten den 6 februari 2026.

– Vi är mycket glada över att Tobias Åsell kommer till oss i Håbo kommun som kommundirektör. Han har erfarenhet av att leda organisationer i utveckling och har ett ledarskap som kännetecknas av bred involvering, helhetssyn och långsiktighet. Rekryteringen har skett genom en noggrann urvalsprocess med bred involvering av förtroendevalda. Med Tobias som kommundirektör kommer Håbo kommun ha bra förutsättningar för att möta framtidens utmaningar och fortsätta leda kommunen mot vision 2030 som anger riktningen för kommunen som plats att bo, verka och leva på, säger Catherine Öhrqvist, kommunstyrelsens ordförande (M).

Med glädje och engagemang ser Tobias Åsell fram emot sin nya roll i Håbo kommun och säger:
– Jag är så glad att det äntligen är klart och jag ser mycket fram emot att komma till Håbo kommun. En fin kommun som har mycket att erbjuda och som jag verkligen ser fram emot att lära känna. Jag ser också fram emot att lära känna den kommunala organisationen och alla yrkesskickliga medarbetare som arbetar för Håbos bästa.

För mer information

Kontakta: Catherine Öhrqvist, kommunstyrelsens ordförande (M)
Mejl: catherine.ohrqvist@habo.se

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen