Flygvapnets luftförsvarsövning 2022

Luftförsvarsövningen, LFÖ 22, pågår 16 - 25 maj

Öveningen syftar till att öka luftstridskrafternas förmåga till nationellt försvar av Sverige. Övningen bidrar till att bygga ett starkare försvar och ökar Försvarsmaktens samlade förmåga att möta ett angrepp mot Sverige. Övningsverksamheten genomförs dygnet runt under hela övningsperioden. Övningen innebär både utökad flygverksamhet samt att militär personal
finns på platser där vi normalt inte är.
Information från Försvarsmakten om flygvapnets luftförsvarsövning 2022 Pdf, 67.4 kB.
Med anledning av krisen i Ukraina - Håbo (habo.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

ШВЕДСЬКІ НАВЧАННЯ ПРОТИПОВІТРЯНОЇ ОБОРОНИ В ТРАВНІ

Навчання протиповітряної оборони 2022 (Luftförsvarsövning 2022/LFÖ 22) будуть проведені в період з 16 по 25 травня в південній і середній частинах Швеції. Навчання відбуватимуться 24 години на добу, переважно вдень, протягом усього періоду занять.
ШВЕДСЬКІ НАВЧАННЯ ПРОТИПОВІТРЯНОЇ ОБОРОНИ В ТРАВНІ Pdf, 458.9 kB.