Kysely ruotsinsuomalaisille lapsille ja nuorille Håbossa 2023

Vastaa ja vaikuta!

Håbon kunta kuuluu vuodesta 2010 lähtien suomen kielen hallintoalueeseen. Tämä tarkoittaa sitä, että kunnalla on erityinen vastuu vaalia sekä suomen kielen, että suomalaisen kulttuurin asemaa yhteiskunnassa.

Lasten ja nuorten kulttuuri-identiteetin kehitystä ja suomen kielen käyttöä on edistettävä erityisesti.
Erityisen tärkeää on, että lapset ja nuoret pääsevät vaikuttamaan heitä koskeviin asioihin.

Vastaamalla kyselyyn, voit olla mukana vaikuttamassa ruotsinsuomalaisten lasten ja nuorten toiminnan ja tapahtumien kehitykseen Håbon kunnassa.

Vastaa kyselyyn 28. helmikuuta 2023 mennessä.

Voit vastata kyselyyn klikkaamalla linkkiä:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=WIpQRhtc8EuPj8Q8rJfuahPdkdZ-i-dLlrx-ZBbIxF1UMzhSNFdVRE9WRU83UkROWkVNRkpPSUYwUS4u Linkki toiselle sivustolle.

Yhteydenotot:

Raisa Holm

Suomen kielen vähemmistökoordinaattori

Puhelin: 0171-658 767

Sähköposti: raisa.holm@habo.se

Enkät för sverigefinska barn och unga i Håbo kommun 2023

Var med och påverka!

Håbo kommun är sedan 2010 en del av det finska förvaltningsområdet. Det betyder att kommunen har ett särskilt ansvar för att värna om det finska språket och den finska kulturens ställning och status i samhället. Särskilt barns och ungas utveckling av en kulturell identitet och användning av det egna minoritetsspråket ska främjas. Det är viktigt att barn och unga har möjlighet till inflytande i frågor som berör dem.

Genom att svara på enkäten har du möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av aktiviteter och evenemang för sverigefinska barn och unga i Håbo.

Klicka på länken för att komma till enkäten:

Kontakt:

Raisa Holm