org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Lokal besöksnäring lär sig använda sociala medier
Tio företagare från Håbo och Enköping har deltagit i en digitaliseringsworkshop för att stärka sina verksamheter. Utbildningen arrangerades av Region Uppsala och Håbo Marknads AB och är en del i ett större projekt som finansieras av Tillväxtverket.
Projektet ”Augmented Export” i Uppsala län startades förra året och syftar till att internationalisera länets besöksmål. Det globala resandet kommer att öka och vi behöver förbereda våra lokala entreprenörer så att de kan fånga upp en del av de internationella turisterna.
Under utbildningen gick deltagarna igenom hur man använder facebook, instagram, tripadvisor, pinterest och andra internetbaserade verktyg.
- Jag har lärt mig jättemycket som jag kommer ha användning för i framtiden, säger Sonia Thunman Larsson som drivit verksamhet i Stenhuset i Skokloster under flera år.
De två halvdagarna på Brunnsta kommer följas upp med återkoppling med kursledare Annethe Andersson från byTekla som kommer stämma av med deltagarna om de ser någon effekt av sin aktivitet och sitt användande på webben.
Efter årsskiftet kommer ytterligare en grupp lokala aktörer från besöksnäringen träffas inom projektet ”Augmented Export” för att starta upp ett arbete kring produktutveckling kring Skokloster. Den som är intresserad av projektet kan kontakta Jenny Lindberg, projektledare Besöksnäring och Information vid Håbo Marknads AB på 073-225 50 25 eller jenny.lindberg@habo.se
Dela:
Sidansvarig: Samhällsbyggnadsförvaltningen