Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.

Här lever och arbetar vi i en attraktiv miljö med Mälarens vatten och naturen nära inpå oss.

org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Pil ner

Kontakta Håbo

Lyssna på sidan Lyssna

Kontakta Håbo kommun

Kontaktuppgifter

Telefon: 0171-525 00

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

Fixartjänst

Varje år drabbas många människor av skador till följd av fallolyckor. Mer än åtta av tio fallolyckor drabbar personer över 65 år.  Är du över 65 år och bor i Håbo kommun kan du få hjälp av fixartjänsten.

Tidigare har Fixartjänsten utförts av Fixar-Robban.
Från och med 1 februari 2019 har Fixartjänsten organiserats om och utförs av arbetshandledare och arbetstagare från kommunens dagliga verksamhet. Daglig verksamhet finns till för vuxna personer med utvecklingsstörning och/eller autism. En arbetshandledare från daglig verksamhet kommer hem till dig tillsammans med arbetstagare från daglig verksamhet och utför de tjänster som du har bokat.

Det här kan fixartjänsten hjälpa dig med utan kostnad:

  • Byta batterier, glödlampor och proppar.
  • Hämta enstaka och lättare saker från vinden eller källaren, föremål som kan bäras av en person.
  • Montera brandvarnare och byta batterier
  • Hämta/lägga upp saker i höga skåp.
  • Lägga halkskydd under mattor för att minska risken för fallolyckor
  • Förhindra fall genom att fästa lösa sladdar.
  • Sätta upp tavlor – lättare montering med exempelvis spik eller så kallad ”trekrok”.
  • Hänga upp och ta ner gardiner och julstjärnor.
  • Sanda/Salta vid haltväglag (Observera att fixartjänsten inte skottar snö – behöver du hjälp med snöskottning kan du vända dig till daglig verksamhets servicegrupp).

Observera att när du anlitar fixartjänsten måste du själv stå för allt material och se till att materialet finns hemma när fixartjänsten kommer.
Fixartjänsten har inte möjlighet att göra inköp.

Så här bokar du Fixartjänsten

Du kan kontakta Fixartjänsten måndag-fredag mellan klockan 12.00-13.00. Övrig tid övrig tid ber vi dig tala in ett meddelande. Telefonen lyssnas av kontinuerligt och fixartjänsten återkopplar till dig så snart tid ges.

Fixartjänsten går att boka för arbete måndag, onsdag, torsdag klockan 13.00-17.00. Hör av dig så kommer vi överens om en tid som passar.

Kontakta oss på

Telefon 0171-46 43 01, eller e-post fixartjanstDV@habo.se

Klicka här för att läsa vanliga frågor och svar om Fixartjänsten.

Sidansvarig: Erik Johansson

2019-02-15

Omsorg och hjälp

Klicka för support
Stäng supportfönster