Axberger berättar om Palme-utredningen på Håbo bibliotek

Axberger i kavaj och skjorta

Fotograf: Magnus Liam Karlsson

Författaren Hans-Gunnar Axberger kommer till Håbo bibliotek. Han har skrivit boken Statsministermordet, som handlar om utredningen av mordet på Olof Palme.

- Jag tror att det här är ett författarbesök som kan intressera många eftersom det är ett ämne som har varit så ständigt närvarande under en lång period. Även om det utredningen avslutades 2020 så finns känslan av att det hela är långt ifrån klarlagt, säger Sofia Wirström, enhetschef Håbo bibliotek.

Hans-Gunnar Axberger satt som huvudsekreterare i statens granskningskommission av Palme-utredningen och har stor insikt i ämnet. Han berättar om utredningens historia. Statsministermordet nominerades till Augustpriset 2022, i kategorin för bästa facklitterära bok.

Författarbesöket är ett samarbete med Region Uppsala och är en del av deras satsning Litteraturkarusellen.

När? Tisdagen den 28 mars klockan 18.30
Var? Håbo bibliotek