Fullmatat program på Håbo festdag!

Den 26 augusti är det dags för Håbo festdag igen. På festdagen och de två anslutande kvällarna spelar bland annat Panetoz, Linda Bengtzing, Sofie Svensson och Dom Där, Kuselofte och Paulo Mendonca. Nytt för i år är också ett stort aktivitetsområde i Gröna dalen.

Håbo festdag fortsätter att växa och i år har vi större festivalområde än någonsin. Nere i Gröna dalen blir det ett aktivitetsområde med ett flertal olika stationer, bland annat en hinderbana, whack a mole och hoppborg. Det blir också den finska nationalsporten stövelkastning, säger Birgitta Persson, projektledare Håbo festdag.

Håbo festdag är som vanligt en folkfest och en trevlig familjedag fylld med musik, barnteater, aktiviteter, marknad med många lokala producenter och mat. Utöver festdagen arrangeras också två festkvällar.

På Håbo festkvällar blir det underhållning, coverband, artister, mat, foodtrucks, barer och dansgolv - allt på ett trevligt festivaltorg, säger Birgitta.

Se hela programmet på habo.se/habofestdag