Tack till alla sommarjobbare!

I sommar har Håbo kommun tagit emot ungefär 100 sommarjobbande ungdomar. Under två veckor i olika perioder har de provat på flera olika yrken och arbetsuppgifter på en mängd olika arbetsplatser. En bra början till sitt framtida yrkesliv.

Alla har bidragit på olika sätt för ett fortsatt trivsamt och hållbart Håbo. Tack!

Under sina arbetsveckor har var och en haft sin tjänstgöring på olika ställen. Någon har provat på kommunikatörsyrket, andra har gjort skräpmätningar på gatu- och parkavdelningen. Även måltidsenheten, lokalvården, äldreboenden och fritids har haft sommarjobbare i tjänst. På flera ställen i kommunhuset har det också funnits arbetsuppgifter såsom att vara med och köra ut mat och post, sortera passerkort, arkivera, skapa listor, fotografera, skriva texter och mycket annat.

Läs tidigare nyhet om sommarjobbarnas arbete med skräpmätning