Juhlista äitiä!

Ruotsinsuomalainen äitienpäiväjuhla Skeppsgårdenilla

Håbon kunta, osa suomen kielen hallintoaluetta ja Bålstan Suomalainen Yhdistys kutsuvat juhlimaan ruotsinsuomalaista äitienpäivää sunnuntaina 12. toukokuuta Skeppsgårdenille.

Juhlinta aloitetaan askartelulla ja leikeillä kahden ruotsinsuomalaisen nuoriso-ohjaajan johdolla. Kello 13.00 alkaa kaksikielinen teatteriesitys Min mamma är snabbare än din, jonka jälkeen jatkamme yhteisellä kahvittelulla. Seppo ja Airi Ranta viihdyttävät laululla ja musiikilla.

Päivämäärä: sunnuntai 12. toukokuuta
Aika: kello 12.00-15.00
Paikka: Skeppsgården, Skeppsvägen 20, Bålsta

Ikäraja: kaikenikäiset

Tapahtuma on ilmainen

Ilmoittautumiset

Ilmoittaudu viimeistään 6. toukokuuta tämän linkin kautta: Studieförbundet Vuxenskolan Linkki toiselle sivustolle.

Järjestäjä

Håbon kunta, osa suomenkielen hallintoaluetta, yhteistyössä Bålstan Suomalaisen Yhdistyksen ja Studieförbundet Vuxenskolanin kanssa, Kielen ja kansanperinteen tutkimuslaitoksen (ISOF) tukemana

Yhteydenotot

Sähköposti: raisa.holm@habo.se

Fira mamma!

Sverigefinskt morsdagsfirande på Skeppsgården

Håbo kommun, del av finskt förvaltningsområde och Bålsta Finska Förening bjuder in till sverigefinsk morsdagsfirande söndagen den 12 maj på Skeppsgården i Bålsta.

Firandet börjar med pyssel och lekar med två sverigefinska ungdomsledare. Klockan 13.00 visas en tvåspråkig teaterföreställning Min mamma är snabbare än din, och därefter fortsätter vi med gemensam fika. Seppo och Airi Ranta underhåller med sång och musik.

Datum: söndag 12 maj
Tid: klockan 12.00-15.00
Plats: Skeppsgården, Skeppsvägen 20, Bålsta

Ålder: alla åldrar

Kostnad: gratis

Anmälan

Anmälan sker senast 6 maj via den här länken: Studieförbundet Vuxenskolan Linkki toiselle sivustolle.

Arrangör

Håbo kommun, del av finskt förvaltningsområde i samarbete med Bålsta Finska Förening och Studieförbundet Vuxenskolan med stöd av Institutionen för språk och folkminnen (ISOF)

E-post: raisa.holm@habo.se

Sidansvarig: Kultur- och fritidsförvaltningen