Haemme nuoria tapahtumaohjaajia

Håbon kunta etsii yhdessä Studieförbundet Vuxenskolanin kanssa riveihinsä 15–18-vuotiaita, innostuneita ja motivoituneita ohjaajia ruotsinsuomalaiseen toimintaan kevät- ja syyslukukaudelle 2024.

Tapahtumillamme ja toiminnallamme tuemme suomalaisen kulttuurin ja kielen esilletuomista paikkakunnallamme. Haluamme omalta osaltamme vähentää kielikuiluja ja lisätä yhteisömme jäsenten suvaitsevuutta monikielisyydelle. Toteutamme tavoitettamme järjestämällä tapahtumia lapsille, varhaisnuorille ja lapsiperheille.

Mahdollisuus mukavaan toimintaan tarjoutuu noin kerran kuukaudessa kevät- ja syyslukukaudella, kun tarjolla on erilaisia ruotsinsuomalaisia kieli- ja kulttuuritapahtumia. Toiminnassamme korostuu yhdessäolo suomeksi, ruotsiksi sekä myös muilla kielillä, joita osallistujat osaavat.

Innostuneet ja sitoutuneet nuoret ohjaajat ovat tapahtumiemme tärkeitä avaintekijöitä. Haemme nyt joukkoomme lasten ja nuorten tapahtumien ohjaamisesta kiinnostuneita ohjaajia kevät- ja syyslukukaudelle.

Nuoria ohjaajia haetaan tällä hetkellä seuraaviin tapahtumiin:

Touko-kesäkuu

Vappurieha 27.4. / Fridegårdin kahvio

Äitienpäiväjuhla 12.5. / Skeppsgårdenin tilat

Kevätjuhla 1.6. / Fridegårdin kahvio ja näyttämö

Kesäleiri 13.–14.6. / Skeppsgårdenin tilat

Syys-joulukuu

Syyslukukauden tapahtumien ja toiminnan suunnittelu tehdään yhteistyössä ohjaajan ja muiden sidosryhmien kanssa.

Mitä ohjaajalta odotetaan?

Nuoriso-ohjaaja on 15–18-vuotias henkilö, joka näyttää omalla esimerkillään mallia, on osallistava ja suvaitsevainen eri kielivarianteille, tavoille puhua esimerkiksi suomea. Ohjaaja osallistuu toiminnan suunnitteluun tapahtumien osalta. Ohjaajalta toivomme iloista elämänasennetta, vastuullisuutta, idearikkautta ja työhön sitoutumista.

Tarkemmat tiedot työpaikasta:

• Ohjaajat käyvät muutaman tunnin mittaisen digitaalisen ohjaajakoulutuksen Studieförbundet Vuxenskolanin kautta ennen työtehtävien alkua, josta maksetaan palkkaa.
  • Ohjaajien työaika on 5 tuntia kutakin tapahtumaa kohden.
  • Ohjaajilla on lisäksi 2 tuntia työaikaa kutakin tapahtumaa kohden tapahtuman ulkopuolella mm. tiimipalavereihin, yhteisiin suunnittelutöihin ja raportointiin.
  • Työstä maksetaan 200 kruunun tuntipalkka.
  • Sopimus kirjoitetaan Studieförbundet Vuxenskolanin kanssa ja työ alkaa sopimuksen mukaan.
  • Työsuhde on määräaikainen vuoden 2024 loppuun asti.

Hakeminen

Mikäli koet olevasi sopiva henkilö, lähetä vapaamuotoinen työhakemus sähköpostilla raisa.holm@habo.se. Paikat täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Tehtävästä tiedustelut

Raisa Holm