Full fart när rekryteringsmässan hölls på Fridegårdsgymnasiet

Foto: Håbo kommun

Tisdagen den 5 mars anordnades årets rekryteringsmässa på Fridegårdsgymnasiet, ett samarbete mellan Håbo kommun och Arbetsförmedlingen. Det blev en härlig tillställning med mycket engagemang från både de många besökarna och alla utställare på mässan.

Besökare fick möjlighet att mingla, nätverka och bekanta sig lite extra med ett brett spektrum av arbetsgivare, som bland annat sökte personal inom områden som vård och omsorg, LSS, lager och logistik, förskola, sälj, IT och fastighetsskötsel.

Camilla Haapaniemi arbetar som arbetsgivarkoordinator på arbetsmarknadsenheten och hade en samordnande roll i arbetet med rekryteringsmässan, hon säger så här:

Det är viktigt att det finns möjlighet till lokala mötesplatser som den här mässan, för att kunna matcha fler mot arbete och försöka möta rekryteringsbehovet hos arbetsgivare, bland annat Håbo kommun. Under mässan gavs möjlighet att ställa frågor till utställare, inte bara om lediga tjänster men även hur man utbildar sig inom olika yrkesområden eller hur man startar eget företag. Jag är glatt överraskad över antalet utställare och att så många besökte mässan. Dagen kändes både givande och positiv, och förhoppningsvis har det skett många nya matchningar.

På plats på mässan närvarade utställare som Håbo kommun, Håbohus, Dagab, Randstad, Aditro Logistics, MåBrå förskolor, Value Sales, Försvarsmakten, Polisen, NyföretagarCentrum och Arbetsförmedlingen, inklusive rekryterare för Dahl.

På Fridegårdsscenen fick besökare ta del av korta presentationer från utställare i början av mässan, och i pop-up caféet Café Västerhagen, som drivs av Håbo kommuns arbetsstöd, fanns god fika till försäljning för den som var sugen på något gott.

I bildspelet här nedan kan du titta på fler bilder från rekryteringsmässan. För att byta bild klickar du på pilarna i bilden.

Sidansvarig: Socialförvaltningen