Tillsammans för en trygg och trevlig valborg

Valborgseld på vatten

Under valborg arbetar Håbo kommun tillsammans med polis och föreningsliv för att skapa en trevlig och trygg valborgsmässoafton för alla. Det blir aktiviteter, brasa på Mälaren och ökad vuxennärvaro genom nattvandring och fältarbete.

Det här händer på valborg:

• Vi arrangerar ett valborgsfirande för alla åldrar vid Kalmarsand tillsammans med Håbo scoutkår. Det blir en brasa på Mälaren, aktiviteter, körsång och vårtal. Se hela programmet på habo.se/valborg
  • Ung Håbo arrangerar valborgsfotboll i Fridegårdshallen. Klockan 20.00–21.00 är det öppet för dig som är 10–12 år och klockan 21.00–22.30 för dig som är 13–19 år. Aktiviteten är öppen för alla, ingen anmälan krävs. Kom och var med! Ta gärna med inneskor.
  • Slottsgården har öppet. Klockan 17.00–19.00 är det öppet för dig som är 11–12 år och klockan 19.00–22.00 för dig som är 13–19 år.
  • Personal från förebyggarteamet kommer att finnas ute i fält under kvällen.
  • Det är två föreningar som nattvandrar under kvällen och natten.

Kom ihåg att du som är förälder och vuxen har en viktig roll. Ta gärna en runda ute denna kväll för att skapa extra trygghet för våra barn och unga.