Tillsammans leder vi vår kommun framåt

Jag är en av många som nu flyttar till Håbo kommun och ser fram emot att bli en del av den. Att lära känna kommunen och mina medarbetare är en spännande och utvecklande resa som jag påbörjat. Jag är stolt över det fantastiska arbete som görs i allt från nya VA-ledningar, trygghetsarbete, vackra planteringar, återbruksarbete och mycket mer. Tillsammans skapar vi förutsättningar för det goda livet i Håbo.

Som kommundirektör i Håbo kommun känner jag stor glädje över allt det arbete som görs för ett framtida hållbart Håbo – en kommun för hela livet. Tillsammans arbetar vi för trygghet och förbereder vårt samhälle för tillväxt. Vi arbetar för att vara en kommun där vi känner stolthet över att leva, bo och arbeta.

"Vi prioriterar förebyggande arbete för våra medborgare, där grunden är god utbildning, omsorg och trygghet genom hela livet."

Tack vare ett gott samarbete med våra förtroendevalda och vår kommunstyrelseordförande Catherine Öhrqvist, hittar vi vägar för vårt framtida Håbo. Vi fortsätter arbetet med våra fokusområden, som handlar om en kommun med ekonomi i balans, att vara en attraktiv arbetsgivare, en hållbar och företagsvänlig kommun. Tillsammans skapar vi en stabil grund och krokar arm i arbetet i de utmaningar vi står inför och blir starka tillsammans.

Tillsammans och mod är viktiga ledord för mig. Det är tillsammans vi leder vår kommun framåt. Det är tillsammans vi möter framtida utmaningar. Det är tillsammans vi firar våra framgångar.

Terésa Zetterblad
Kommundirektör i Håbo kommun