Lyssna

Foto: Håbo kommun

Vi vill erbjuda dig ett arbete och en meningsfull sysselsättning där du får använda dina styrkor och förmågor, där du ges möjlighet att utvecklas i din egen takt och lyckas och får känna glädje i gemenskap med andra.

För oss är det framförallt viktigt att ha roligt på arbetet! Därför erbjuder vi många olika gemensamma aktiviteter som arbetsgrupperna önskar genomföra. Tidigare år har vi bland annat haft nobelfest, julbord och konserter och vi uppmärksammar även olika traditioner. Varje arbetsgrupp har även en årlig kick off. Vi erbjuder friskvård i olika former och anordnar en friskvårdsdag på Gröna Dalens IP och deltar i Lidingöruset/rullet.

Det är även viktigt för oss att du så långt som det är möjligt får arbeta med det du vill och kan utföra arbetet så självständigt som möjligt. Tillsammans med din stödperson kan du skapa en genomförandeplan som beskriver dina mål och hur vi tillsammans kan arbeta för att du ska nå dessa, samt dina önskemål kring stöd.

Vi finns på flera platser i kommunen, där vi erbjuder varierande arbetsuppgifter, både i grupp och på enskilda företagsplatser, och du kan välja om du vill arbeta i en arbetsgrupp eller växla bland fler olika.

Vi erbjuder arbetstider mellan klockan 08:00-17:00 måndag-fredag. Arbetstiderna är individuella och du väljer själv vilka dagar och mellan vilka tider du vill arbeta. Dag före röd dag slutar alla klockan 13:00.

Sidansvarig: Socialförvaltningen