Håbo på besök i Karlskoga

Kommundirektör Teresa Zetterblad och biträdande kommundirektör Johnny Eriksson besökte Karlskoga kommun den 28 juni. På detta mycket inspirerande besök träffade de kommunens innovativa PR- och marknadschef, tillika näringslivschef Anna Posth.

Under besöket berättade Anna om hur hon och hennes medarbetare samt kommunen utvecklat samarbetet med näringslivet och skapat förutsättningar för ett näringslivsklimat som resulterat i en imponerande klättring i Svenskt Näringslivs årliga mätning. På endast tre år har kommunen gått från plats 227 till plats 63 i näringslivsrankningen. Nu är målsättningen att kliva fram ytterligare några steg, för att ytterligare stärka det goda näringslivsklimatet.

Karlskoga kommun har en imponerande tillväxt i kommunen med ett näringslivsklimat som bland annat utvecklats genom ökad dialog och kommunikation med näringslivet kring deras behov som exempelvis kompetensförsörjning, bostäder, mark för etablering, kommunikationer, digitalisering mm.

Mötet resulterade i nya perspektiv, innovativa lösningar och metoder för att arbeta och möta näringslivets behov på både kort och lång sikt. Håbo kommun och kommundirektören Teresa tackar Anna och Karlskoga kommun för detta energifyllda och utvecklande möte.