Politiken bjuder in till dialogmöte
- tillsammans för ett tryggare Håbo

Tillsammans kan vi alla bidra till ett tryggare samhälle. Politiken bjuder därför in till dialogmöte tisdag den 20 juni klockan 19.00, där vi gemensamt lyfter trygghetsfrågor inför sommaren.

Kära medborgare och invånare i Håbo kommun

Våra barn och unga är vår framtid och vi vill att de ska ha en glädjefylld sommar, därför har jag tillsammans med representanter för samtliga gruppledare i kommunfullmäktige valt att kalla till en medborgardialog med en målsättning att kommunicera kring de utmaningar och risker som finns för våra barn och ungdomar i kommunen just nu.

Det förekommer en stor del skadegörelse där det finns barn och unga som riskerar att skada sig allvarligt vid genomförandet samt att det finns en ekonomisk dimension för oss skattebetalare med kostnader att åtgärda och reparera all skadegörelse.

En annan stor risk som vi behöver ha en dialog kring är Tiktok-trenden att filma sig själv uppe på höga hustak. Denna trend har tragiskt redan tagit en ung flickas liv i en kommun i Skåne.

Medborgardialogen syftar till att vi ska skapa en gemensam lägesbild där vi fokuserar på gemensamma åtgärder och strategier som minimerar riskerna för våra barn och unga, minskar onödiga kostnader som i stället kan investeras på ett bättre sätt för vår kommun.

Samtliga som vill bidra med sitt engagemang och lösningsfokus att skapa hållbara lösningar gällande dessa områden är varmt välkomna.

Datum: Tisdag 20 juni
Tid: 19.00
Plats: Fridegårdsgymnasiet (Fridegårdsscenen)

Varmt välkomna och ser fram mot att få möjlighet att ha denna dialog med er!

Med vänliga hälsningar
Catherine Öhrqvist
Kommunstyrelsens ordförande

Tre vuxna till

Tre vuxna till blir vi starka grupper som kan vandra tillsammans och ge trygghet. Nattvandringen behöver tre vuxna för att bilda en grupp, ju fler som anmäler sitt deltagande desto fler kan nattvandra tillsammans.

Anmäl dig till nattvandring för privatpersoner och företag här. Länk till annan webbplats.