Ökad samverkan i vårt brottsförebyggande arbete

Tillsammans med kommunpolisen ökar vi samarbetet för ett tryggare Håbo. Genom kontinuerliga träffar skapar vi mer trygghet och närmare relationer mellan verksamheter och polis.

Vi har många olika verksamheter som arbetar med att förebygga brott och nu ökar vi samarbetet med kommunpolisen som emellanåt finns nära berörda verksamheter framöver. Det ökar vårt arbete mot ett gemensamt mål, ett tryggare Håbo. Tillsammans skapar vi mer trygghet och närmare relationer för en bättre samverkan. Det nära samarbetet innebär bland annat kontinuerliga tillfällen där verksamheter och polisen kan träffas.

"Det känns bra att vi nu tillsammans får en möjlighet till en god och effektiv samverkan," säger kommunpolisen Malin Persson

"Den här möjligheten till samverkan går i linje med vårt brottsförebyggande arbete och vi är därför mycket glada över att ha vår kommunpolis, Malin, här," säger Sandra Davies, beredskapstrateg.