Firar 25 år i kommunens tjänst

Håbo kommuns "25-åringar" hyllas för sina arbetsinsatser.

Den 23 november hölls den årliga jubileumsmiddagen för medarbetare som arbetat 25 år i Håbo kommun. I år deltog 18 jubilarer från olika verksamheter. De uppvaktades med tal och gåvor från kommundirektör Terésa Zetterblad och kommunstyrelseordförande Catherine Öhrqvist med en efterföljande middag.

På eftermiddagen fick jubilarerna mingla, lyssna på tal och hyllningar från sina förvaltningschefer, ta emot jubileumsgåvor och blommor på Aronsborg.

– Det känns härligt att se så många ”25-åringar” och vi är stolta och glada för allt arbete ni gör för våra kommuninvånare. Stort tack! säger kommunstyrelseordförande Catherine Öhrqvist.

Terésa Zetterblad, kommundirektör i Håbo kommun tackade också för de fina arbetsinsatserna.
– Vi vill visa vår uppskattning genom att bjuda på jubileumsmiddag och överlämna en gåva. Tack för din arbetsinsats under 25 år i Håbo kommun. Ditt arbete gör skillnad och vi är tacksamma för att du vill bidra till att göra Håbo kommun till en bättre arbetsplats, sa hon under firandet.

Senare på kvällen samlades jubilarerna för att äta en gemensam trerättersmiddag. Där fick de möjlighet att prata om resan som anställd och erfarenheter som de tar med sig. Två jubilarer som deltog var Eva Atterborn och Ann-Marie Larsson. De arbetar som undersköterskor på Solängens demensboende. De har tidigare arbetat i hemtjänsten och varit med på Solängen sedan starten. De berättar:

– Det känns roligt att få vara här idag. Tänk att det redan har gått 25 år! Mycket har hänt med åren, många har slutat och börjat men vi två jobbar kvar. Vi pratade just om att vi båda trivs väldigt bra med jobbet och med våra kollegor. Vi har båda fått möjlighet att utvecklas och utbilda oss till undersköterskor under tiden. Vi har en bra chef som lyssnar på oss och bryr sig om oss. Vi ser fram mot en trevlig kväll med de andra "25-åringarna".

Grattis alla jubilarer!

Eva Atterborn och Ann-Marie Larsson är två av jubilarerna.

Håbo kommuns "25-åringar" hyllas av kommundirektör Terésa Zetterblad och kommunstyrelseordförande Catherine Öhrqvist för sina arbetsinsatser.