Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Lyssna på sidan Lyssna

Publiceringsdatum:

Håbo kommun deltog på 60-plus mässan med ”Upplevelsernas Uppland”

Äntligen var det dags för 60plus Mässan Uppsala i Fyrishov. Intresset för 60plus Mässan ökar för varje år. Här kan man upptäcka, inspireras och få nya idéer till ett aktivt liv. Under två dagar marknadsföres Håbo kommun som besöksmål.

Håbo kommun visade nyligen upp sin turistnäring på 60plus-mässan i Uppsala.
Syftet var att locka fler besökare till kommunen, särskilt de som är över 60 år. Mässan var ett utmärkt tillfälle att lyfta fram Håbo kommuns centrala attraktioner och drag, inklusive dess historiska platser, naturreservat och kulturevenemang.

Tillsammans med övriga kommuner i länet marknadsförs kommunen i en gemensam monter under ”Upplevelsernas Uppland” med en välplanerad och samordnad strategi.
Detta innebar att identifiera måldemografin och deras intressen, samt att utveckla informationsmaterial och särskilda kampanjer för att locka besökare. Håbo kommun hade en monter på mässan där besökarna kunde lära sig mer om kommunens utbud, inklusive broschyrer, kartor och annat informationsmaterial.

Kommunen samarbetade även med andra turismrelaterade organisationer och företag i närområdena för att skapa ett mer heltäckande och tilltalande utbud av erbjudanden. Genom att arbeta tillsammans kunde vi visa upp det bästa av vad regionen har att erbjuda.

Förutom att locka fler besökare till kommunen var 60plus-mässan ett tillfälle att öka medvetenheten om turistnäringens betydelse för den lokala ekonomin. Genom att främja kommunens attraktioner och aktiviteter är det möjligt att skapa fler arbetstillfällen och ekonomiska möjligheter för samhället.

Sammantaget var Håbo kommuns deltagande i 60plus-mässan en succé. Kommunen kunde effektivt marknadsföra sin turistnäring och locka fler besökare till regionen. Detta understryker vikten av välplanerade och samordnade marknadsföringsstrategier för att främja turistnäringen och skapa ekonomiska möjligheter för lokalsamhällen.

Sidansvarig: Samhällsbyggnadsförvaltningen

 

Klicka för support
Stäng supportfönster