Goda förutsättningar viktigt för ett gott arbete

Håbo kommun arbetar för att ge goda förutsättningar för samtliga medarbetare att göra ett gott arbete. Som en del i det har kommunen påbörjat ett arbete som syftar till att göra det möjligt att arbeta heltid inom vård- och omsorg i Håbo kommun. Förändringsarbetet går under namnet Heltidsresan.

Idag fredagen den 27 januari, har kommunalråden, vård- och omsorgsnämndens ordförande tillsammans med kommundirektören och ansvariga chefer träffats och gemensamt fattat beslut om att arbetet med Heltidsresan behöver analyseras ytterligare. Det gäller särskilda boenden som vänder sig till personer med demenssjukdom och de verksamheter som berörs är Dalängen, Solängen och Västerhagsvägens avdelning A och B. Här kommer medarbetarna att vara delaktiga i det fortsatta arbetet och brukare och anhöriga kommer också att löpande få information och möjlighet att lämna synpunkter.

Sidansvarig: Socialförvaltningen