Få hjälp med myndighetskontakt hos servicekontoret!

Arbetsmarknadsenheten Framsteget i Bålsta är på fredagar ett servicekontor för dig som kommuninvånare. Här kan du som privatperson få vägledning och hjälp med att kontakta flera av Sveriges myndigheter, så som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket, Migrationsverket och eHälsomyndigheten.

På servicekontoret kan du också boka möte med studie- och yrkesvägledare, få hjälp att söka bostad, få vägledning i att hitta rätt i Håbo kommun, med mera. Servicekontoret är öppet för alla i Håbo kommun och är ett samarbete mellan arbetsmarknadsenheten Framsteget, Studieförbundet Vuxenskolan och Länsstyrelsen i Uppsala län.

Servicekontoret håller öppet på fredagar klockan 10:00-15:00. Du hittar servicekontoret i Framstegets lokaler vid Bålsta centrum, adressen är Centrumstråket 2.

Har du frågor?

Om du har frågor om servicekontoret är du välkommen att kontakta:

Hevi Aziz, Framsteget arbetsmarknadsenheten
E-post: hevi.aziz@habo.se