Karin Borgström ny förvaltningschef på vård- och omsorgsförvaltningen

Vi välkomnar Karin Borgström som ny förvaltningschef på vård- och omsorgsförvaltningen. Karin påbörjade sin nya roll den 27 mars. Hon kommer närmast från en tjänst som verksamhetsområdeschef för nära vård och hälsa inom Region Uppsala.

Som verksamhetsområdeschef arbetade Karin under fyra år och ansvarade då för habilitering, hjälpmedel, primärvård, samt syn- och hörselverksamheter. Innan tjänsten på Region Uppsala arbetade hon inom Region Stockholm.

Gedigen erfarenhet

Karin har en bakgrund som arbetsterapeut och lång erfarenhet inom geriatrisk vård, strokerehab, palliativ vård, bostadsanpassning, myndighet och äldreomsorg samt hjälpmedel. Hon har arbetat inom alla områden som vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för och har även flera vidareutbildningar inom ekonomi, verksamhetsstyrning och ledarskap. Karin har varit chef sedan 2007.

Sidansvarig: Socialförvaltningen