Café Västerhagen invigdes med pompa och ståt

På Västerhagsvägens äldreboende har vi nu öppnat ett café som vi kallar Café Västerhagen. Invigningen hölls i fredags den 26 maj. På plats fanns då bland annat kommunstyrelsens ordförande Catherine Öhrqvist som höll ett invigningstal och klippte bandet.

Catherine var glad över möjligheten att få vara med på invigningen. Hon pratade om hur Café Västerhagen är en del av Håbo kommuns vision om att vara en plats för hela livet: "Jag är helt övertygad om att den här platsen kommer att skänka glädje till många, både unga som äldre", sa Catherine. Hon refererade då till att Café Västerhagen både är en plats som erbjuder avkoppling och socialt umgänge för boende och anhöriga, samtidigt som det är en viktig och meningsfull arbetsplats som erbjuder möjligheter till arbetsträning.

Du kan se hela Catherines invigningstal och klippningen av bandet i videon här nedan.

Caféet ligger på Västerhagsvägen 17 och är öppet för såväl boende på Västerhagsvägens äldreboende, likväl som anhöriga. Här hittar du exempelvis fika, glass och godis. Från och med den här veckan (vecka 22) är ordinarie öppettider tisdagar och även fredagar, klockan 13-15 båda dagarna. Den 6 juni och 23 juni håller caféet stängt.
Hoppas att vi ses, välkommen!

Har du frågor?

Om du har frågor om Café Västerhagen är du mycket välkommen att kontakta:

Monica Käll, arbetscoach
E-post: monica.kall@habo.se