Växelvården på Plommonvägen 6 flyttar sin verksamhet

På måndag den 29 april kommer växelvården som finns på Plommonvägen 6 att flytta till annan lokal. Verksamheten flyttar då till Pomonas avdelning 4 på Plommonvägen 4, där växelvården fortsättningsvis kommer att utföras. All personal från Plommonvägen 6 kommer att flytta med.

Du som har insatsen växelvård beviljad idag på Plommonvägen 6 kommer få ett informationsbrev från vård- och omsorgsförvaltningen om vad som gäller vid flytten. I informationsbrevet framgår även kontaktuppgifter vid eventuella frågor.

Vad innebär växelvård?

Växelvård innebär att man tillfälligt vistas på kommunens korttidsboende under cirka en vecka. Vistelsen återkommer regelbundet med perioder som man kommit överens om tillsammans med en biståndshandläggare. Växelvård är en form av avlastning som stöd för en anhörig. Det är en insats som du ansöker om via kommunens biståndsenhet.

Sidansvarig: Vård- och omsorgsförvaltningen