Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.

Här lever och arbetar vi i en attraktiv miljö med Mälarens vatten och naturen nära inpå oss.

org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Pil ner

Kontakta Håbo

Lyssna på sidan Lyssna

Kontakta Håbo kommun

Kontaktuppgifter

Telefon: 0171-525 00

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

102 kommuners resultat i ”Kritik på teknik 2019”

I våras gjordes en enkätundersökning om hur invånarna uppfattar kommunens service när det gäller gator, parker, vatten/avlopp samt sophämtning och avfallshantering. I september presenterade vi Håbo kommuns resultat. Nu har Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) presenterat en samlad rapport med resultatet för alla 102 kommuner som var med i undersökningen.

Tack än en gång till alla er som tyckte till och lämnade era synpunkter genom att svara på enkäten!

Kungsbacka kommun blev årets teknikkommun. På andra plats kom Essunga kommun och på tredje plats Höganäs kommun. Placeringarna har räknats fram genom en sammanvägd indikator utifrån fem av enkätfrågorna.

Här kan du läsa eller ladda ner hela rapporten ”Kritik på teknik 2019 – Hur nöjd är kommuninvånaren med den tekniska förvaltningen?”länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Nyhet om Håbos resultat, publicerad i september: ”Kritik på teknik – invånare har tyckt till om gator, parker, vatten/avlopp och avfall”

Svaren hjälper kommunen att bli bättre

Enkäten görs för att ta del av kommuninvånarnas önskemål och prioriteringar och för att få reda på om invånarna upplever att kommunen ger god service inom de tekniska områdena.

Svaren hjälper tekniska förvaltningen att prioritera rätt saker i sina verksamheter. Målet är att ge så god service som möjligt och att ge den service som Håboborna efterfrågar.

Mer om undersökningen

Undersökningen genomfördes av Institutet för kvalitetsindikatorer på uppdrag av SKL. Liknande undersökningar har genomförts vart tredje år sedan 1987. Håbo kommun har deltagit fyra gånger.

Sidansvarig: Åsa Söder

2019-12-03

Bygga, bo och miljö

Klicka för support
Stäng supportfönster