Suomalainen perhe-elokuva

Risto Räppääjä ja villi kone

Risto on pitkästynyt, koska Nelliä kiinnostaa vain nuori poppari Ville Pyry. Kun naapurin Lennart lainaa Ristolle konsolipelinsä, saa Riston arki uuden merkityksen. Risto sulkeutuu huoneeseensa pelin pauloissa, mutta Rauha-täti kuvittelee tämän kirjoittavat runoja päivät pitkät. Kun totuus paljastuu, päättää Lennart takavarikoida Ristoa villinneen koneen. Pian Lennartin asunnosta alkaa kuitenkin kuulua erikoisia huutoja – peli on saanut myös Lennartin valtaansa. Nyt tarvitaan kaikki saatavilla oleva apu! Onneksi Rauha, Nelli, ja erikoislaatuinen Elvi-serkku onnistuvat tempaisemaan Riston ja Lennartin irti koneen imusta. Lopulta myös poptähti Ville Pyry osoittautuu avuliaaksi.

Risto Räppääjä ja villi kone on musiikkikomedia, joka imaisee koko perheen hetkeksi pelimaailman pyörteisiin.

Ikäraja: 7 vuotta

Elokuva on tekstitetty ruotsiksi.

Päivämäärä: keskiviikko 15. toukokuuta 2024
Aika: kello 18.00
Paikka: Bio Borgen, Bålsta

Liput: Elokuvanäytökseen on vapaa pääsy. Näytökseen mahtuu 150 osallistujaa, paikat täytetään saapumisjärjestyksessä.

Håbon kunta, osa suomenkielen hallintoaluetta.

Yhteydenotot

Sähköposti: raisa.holm@habo.se

Finsk familjefilm

Risto Rappare och den vilda maskinen

Risto är uttråkad. Nella vill inte umgås med honom, eftersom det enda som intresserar henne just nu är popstjärnan Ville Pyry. När grannen Lennart lånar en gammal spelkonsol åt Risto förändras ändå allt. Risto stänger in sig på sitt rum dagarna långa, och moster Rita Rappare inbillar sig att Risto är upptagen med att skriva dikter. När sanningen kommer fram så beslagtar Lennart och Rita konsolen, men inom kort så hör man mystiska ljud, skrik och oväsen också från Lennarts lägenhet – spelet har gjort honom helt besatt. Nu behövs all hjälp som går att få. Hela familjen, till och med den småknäppa kusinen Fanny, behövs för att få Lennart ur konsolens klor. I slutändan är till och med stjärnan Ville Pyry kanske till hjälp.

Risto Rappare och den vilda maskinen är en musikalkomedi som tar med hela familjen på äventyr i den turbulenta spelvärlden.

Åldersgräns: 7 år

Filmen är textad på svenska.

Datum: onsdag 15 maj 2024
Tid: klockan 18.00
Plats: Bio Borgen; Bålsta

Biljetter: Filmen är gratis. Visningen har 150 platser, först till kvarn gäller.

Håbo kommun, del av finskt förvaltningsområde.

E-post: raisa.holm@habo.se

Sidansvarig: Kultur- och fritidsförvaltningen