Kevätjuhla

Håbon kunta järjestää 3. kesäkuuta suomenkielisen toiminnan yhteiset päättäjäiset Fridegårdin kahviossa. Juhlan teema on kesä.

Håbossa on paljon suomenkielistä toimintaa:

• Bålstan Suomalainen Yhdistys
  • Gröna Dalenin esikouluryhmä Papukaija
  • suomenkielinen kielisuihku
  • suomenkielinen lukupiiri
  • suomea äidinkielenä opiskelevat kunnallisten ja vapaakoulujen oppilaat perusopetuksessa
  • suomea kielivalintana opiskelevat Fridegårdin lukion oppilaat
  • Våga tala finska -kurssi

Kutsu koskee jokaista toiminnoissamme mukana olleita henkilöitä ja kaikkia, jotka ovat innostuneita ruotsinsuomalaisesta kulttuurista. Koko perhe on tervetullut kevätjuhlaan, joka alkaa klo 13.00. Päättäjäisissä nautitaan esiintymisistä, puheista ja yhteislaulusta. Juhlaan on vapaa pääsy.

Ilmoittautumiset ja yhteydenotot

Ilmoittaudu viimeistään 26. toukokuuta oheisen linkin kautta https://forms.office.com/e/0F9KngsLjX Linkki toiselle sivustolle.

Kysymykset ja yhteydenotot: Hannele Holmberg, suomen kielen opettaja ja vähemmistökoordinaattori
Sähköposti: hannele.holmberg@edu.habo.se

Vårfest

Den 3 juni arrangerar Håbo kommun en gemensam avslutning för de finska verksamheterna på café Fridegård. Temat är sommar.

Det finns flera olika finska verksamheter i Håbo:

• Bålsta Finska Förenin
  • finsk språkdusch
  • finskspråkig läsecirkel
  • förskolan Gröna Dalens finska avdelning Papegojan
  • modersmålsundervisning i finska i de kommunala grundskolorna samt friskolorna
  • språkkursen Våga tala finska
  • undervisning i finska som modernt språk i Fridegårdsgymnasiet

Alla som har deltagit i de finska verksamheterna och andra som är intresserade av sverigefinska arrangemang är välkomna. Avslutningen börjar klockan 13.00 och är även öppen för familjemedlemmar. Det blir en dag med tal, sång och aktiviteter. Vårfesten är gratis.

Anmälan och frågor

Skicka in anmälan senast den 26 maj via länken https://forms.office.com/e/0F9KngsLjX Linkki toiselle sivustolle.

Vid frågor kontakta: Hannele Holmberg, lärare i finska och finsk minoritetssamordnare
E-postadress: hannele.holmberg@edu.habo.se

Sidansvarig: Kultur- och fritidsförvaltningen