Simskola för baby, barn och vuxna

Håbo kommun erbjuder simskola för baby, barn och vuxna.

Simskola barn/ungdomar/vuxna

Anmälan är öppen för bokning av simskola för barn och vuxen/ungdomsgrupper. Sista anmälningsdag samt betalning 5 februari.

Minst antal deltagande 5 personer och max antal 8. Vid frågor och anmälan kontakta simhallen på simhallen@habo.se

Start 7 februari uppehåll på sportlovet vecka 8, sista tillfället 10 april. (totalt 8 tillfällen)

Barn (8-12 år) - Onsdagar klockan 17.00-17.40

Vuxna/ungdomar (från 13 år) - Onsdagar klockan 17.50-18.30

Kostnad:

Barn/undom 834 kronor

Vuxen 1252 kronor

Babysim

Dags att anmäla sig till babysim steg 1, 2 och 3. Tiderna för babysim kommer att ligga på fredagar mellan klockan 13.00-15.00. Uppdelning av grupperna sker efter anmälan har stängt. Sista anmälningsdag är 5 februari.

Anmälan och frågor mejlar du till simhallen@habo.se.

Kursen är vid 8 tillfällen, 40 minuter per gång.

Första tillfället 9 februari och sista tillfället är 19 april med uppehåll under sport- och påsklov ( uppehåll 23 februari, 29 mars och 5 april).

Att tänka på:

• Barnet bör vara minst 12 veckor räknat från beräknad födelse.
  • Barnet bör väga minst 4 kg.
  • Naveln ska vara läkt.
  • En vuxen ska vara med barnet i vattnet.
  • Entré för en vuxen ingår i kursavgiften.
  • Om en extra vuxen vill vara med så betalar hen vanlig entré.
  • Badbyxa är ett krav, engångsbadblöja får inte användas. Badbyxa finns att köpa i simhallen.

Fokus: Att ge barnet grundläggande vattenvana och skapa trygghet för både barnet och den vuxna i vattnet. Vi lär oss grundgreppen i mag- och ryggläge så du blir säker på hur du kan hantera ditt barn i vattnet. Det gör vi genom att testa på olika övningar som att sucessivt kunna få vatten i ansiktet och över huvudet.

Mål: Grundläggande vattenvana och skapa en trygghet mellan barn och vuxen i vattnet. Att barnet får lära sig att koppla sina egna rörelser i vattnet för att ta sig fram.

Kostnad: 1252 kronor, (en vuxen och bebis)- vill man ha med en extra person så kostar det vanlig entré avgift. Lyssna alltid med instruktören innan så det finns plats i poolen. Vill man sitta bredvid så byter man om till exempelvis shorts och t-shirt.

Mejla till simhallen@habo.se vid frågor

Sommarsimskola och märkestagning

Sommarens kurser är avslutade.

Simskola via skolan

Förskoleklasser kommer till simhallen under en vecka med skolan på vårterminen där de i första hand lär sig vattenvana.

De kommer sedan tillbaka för att lära sig simma på höstterminen i årskurs 1. De barn som inte klarar simskolan då, att simma 50 meter i stora bassängen plus hopp/dyk, får komma tillbaka igen på vårterminen i årskurs 2 och 3 på något som vi kallar extrasim.

- Telefon: 0171 - 526 75
- Mejl: simhallen@habo.se