org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här

Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Kommunala funktionsrättsrådet (tidigare handikapprådet)
Sammanträden år 2023
- 28 mars, klockan 14:00
- 23 maj, klockan 15:00
- 12 september, klockan 15:00
- 21 november, klockan 15:00
Kommunala funktionsrättsrådet sammanträdeshandlingar
Ikon som illustrerar filtyp | Filnamn | Filstorlek | Datum fil laddades upp |
---|---|---|---|
Protokoll |
Om funktionsrättsrådet
Funktionsrättsrådets ledamöter och ersättare kommer från olika intresseorganisationer och från kommunens nämnder.
Rådet har många olika uppgifter, några av dem är
- Bevaka tillgänglighet till lokaler och utemiljöer
- Arbeta för att vården av funktionshindrade i kommunen är god
- Se till att man tar hänsyn till funktionshindrades speciella behov när man planerar för nya hus
- Bevaka att man inom kommunen har en god kunskap om funktionshindrades behov samt tar hänsyn till deras speciella intressen.
De representerade föreningarna är:
- SRF (Synskadades Riskförbund)
- DHR (Delaktighet, handlingskraft, rörelsefrihet - förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder)
- Diabetesföreningen i Håbo
- RSMH (Riksförbundet för social och mental hälsa)
- Anhörigföreningen i Håbo
- Strokeföreningen
- Astma & allergiföreningen
- Elöverkänsligas förening
- Parkinsonföreningen i Håbo
I handikapprådet representeras förtroendevalda från följande nämnder:
- Kommunstyrelsen
- Tekniska nämnden
- Vård- och omsorgsnämnden
- Barn- och utbildningsnämnden
Så här begär du ut allmänna handlingar
Du har rätt att begära ut allmänna handlingar. Kontakta då socialnämnden.
Telefon: 0171-525 00
E-post: socialnamnden@habo.se
Läs mer på Riksdagens webbplats - Vad är allmänna handlingar? Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Dela:
Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen