Betala din faktura med autogiro eller e-faktura

Får du fakturor från Håbo kommun som du vill betala med autogiro eller e-faktura? På den här sidan hittar du information om hur du gör för att anmäla autogiro eller e-faktura.

Du kan enkelt anmäla om att få dina fakturor via autogiro eller e-faktura. Om du har autogiro kommer din faktura betalas automatiskt samtidigt som du även får fakturan skickad till dig med post. Har du e-faktura kommer din faktura att skickas elektroniskt direkt till din internetbank. Du betalar din e-faktura genom att godkänna fakturan i internetbanken.

Anmäla autogiro

Du anmäler autogiro genom att fylla i en blankett för autogiro Pdf, 142.4 kB, öppnas i nytt fönster.. Blanketten hittar du under Relaterad information eller hämtar den hos kontaktcenter i kommunhuset. Du fyller i blanketten och skickar den till:

Håbo kommun
Ekonomienheten
746 80 Bålsta

Anmäl autogiro genom Håbo kommuns e-tjänst. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan också anmäla autogiro via din internetbank. Kontakta din bank för att få reda på hur du gör det.

Autogiro för vatten, avlopp och avfall

Vatten, avlopp och avfall har en egen autogiroblankett som du kan hämta hos kontaktcenter. Du kan alltid ringa till kontaktcenter på 0171-525 00 och be dem skicka hem en blankett till dig.

Anmäla e-faktura

Du anmäler e-faktura genom att logga in på din internetbank. När du loggat in så:

1. Trycker du på ”Anmäl e-faktura”
  2. Sök efter ”Håbo kommun”

När du sökt får du två alternativ.

• 493 05 03-0
    Vatten-, avlopp- och avfallsfakturor
  • 493 06 03-8
    Övriga kommunens verksamheter

Välj vilken typ av faktura det handlar om och avsluta din anmälan.

Det står på din faktura vilket plusgirokonto du ska anmäla till.

Nästa faktura kommer nu att komma till din internetbank.

För företag: vatten-, avlopp- och avfallsfaktura via e-post

Här kan du som har ett företag ansöka om e-postfaktura företag